Rocky Road och Tandläkaren!

Igår kväll kom jag på att jag ville göra rocky Road godis eller va det heter! Så jag och martin tog oss en tur till affären och inhandlade det behövliga, träffa på Fillan och pratade lite med henne! :) Sen hem och göra gosidet! Gick väldigt fort och såg ett riktigt smidigt sätt att göra med formen... Plast folie lägger man över hela forman åt båda hållen, så ska det finnas plats över så när man har hällt i smeten i formen ska man kunna lägga plasten över kakan också och sen ställde vi ut den för kylning. Så var hur änkelt som hällst att få ur kakan ur forman, bara vända formen så låg den på bänken och så trä av plasten och skära upp bitar! Kanon verkligen! Vart helt okey! Trodde det skulle vara godare.. nästa gång vi ska göra det tror jag att vi ska ha mindre nötter och mer dumle och mini marsmellows! hehe
 
Helt lyckade vart de för att vara första gången iaf! :) så nöjd! Det fixade jag och älsklingen bra ;)
 
Under bakandet när kakan skulle svalna så hände det en olycka.... Mellan var tydligen dårlig i magen eller nått sånt så hon har "läckt" ba*s på golvet här och där och var helt äklig bak så jag och Melody fick ta en kamp i duschen! SÅ Katten fick duscha och katter är inte så förtjusta i vatten men det gick ganska bra, fick några rivmärken på handleden och ett på finget men det gick bra! men bra äkligt var det! blääää Älskling fick torka upp på golvet där hon hassat med arslet och kladdat.... hehe
 
Imorse var jag till tandläkaren... yey! Ska dit på återbesök den 7e februari och laga 1hål.... fydå... sen då ska jag prata med tandläkaren om min mjölktand som tappat fyllningen efter att de har byggt upp den. hur man ska göra med den... så låter billigt och bra men känner ändå att det är nått jag lär göra då jag ibland känner av den tanden och får ont... jäkla mjölktand... sen så ska jag bli nogare med att använda tandtråd så ska börja med det allt! hehe :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg riktigt gott ut de där :)

Svar: jaa vart gått också! :)
Emelinda

2012-11-28 @ 15:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0