Långpromenad i skogen!

 
Onsdag morgon! Bra start på dagen!
Gick upp alldeles efter Martin som gick upp 10 över 6! Ont i halsen även denna miorgon också! Fixade te och satte mig i soffam, Bäddade sängen och gjorde rent kattlådan och så plingade det på  dörren kl 7! Då kom pappa och hundarna! Vi hade bestämt oss för att ta en morgonpromenad med vild djuren! Var mörkt när vi börja så först gick vi upp på golan och så lämnade pappa ett papper i ens postlåda om fiskeklubben som han är med i! Sen gick vi runt allt och så efter en skogsväg och så vart det lite ljusare så då gick vi in i skogen efter en stig och koppla loss båda hundarna så dom fick kuta runt fritt och jaga pinnar och kottar! Var en mysig morgonpromenad med pappsen! Babbla på om massa och en mysig ensam stund med pappa var inte fel det inte ;) Så vi var ute i 1,5 timme på promenad! Så kom vi hem och pappa följde med in en vända så jag åt frukost och pappa drack kaffe och fika lite :) så var väldigt snabb imorse och fixa ordning mig! haha då pappa åkte vid en 9e tiden så vart snabb sminkning och snabb hårfix! :)Men det gick ju bra det också! haha
 
Så nu står jag här igen på jobbet som vanligt! Ska få lunch sällskap idag av Martin så blir mysigt! :) hihi <3
 
glömde mobilen hemma när vi var ute och promenerade så attans! Inga bilder på vilddjuren! haha
 
Får bli en bild på min älskade gammla hund Gizzmo <3 Finaste hunden!
Hon fyller 14år i Februari, hon börjar bli gammal nu! :) var 7år när denna bushund kom in i min och cassis värld! Vi gjorde ett byte, vi böt våra 2kaniner mot Gizzmo och absolut det bästa bytet någonsin! ;) Sorjligt att hon börjar bli gammal och trött och slö nu! Hon har vart så pigg hela livet och hittat på mycket hyss! Lär försöka hitta på bilderna jag och cassi tog på henne när hon var liten! Vi klädde på henne kläder och hade oss! Hon bor ju hos min mormor och morfar ch har det så bra där och är så bortskämd av sig! haha Hon flyttade dit när mamma och pappa skildes då ingen av dom hade tid med en hund och tyckte synd om henne om hon ska vara själv så pass mycket! :)
 
Det som är sorjligt med djur, att dom lämnar en när man fäster sig så i dom! Kom ihåg när min första kanin, Herman dog! Det var den värsta dagen jag vart med om, jag var typ 6år! Pappa kom och sa att Herman var död och vi gick med pappa ut till kaninernas utegård och där låg han och jag kröp in i buren och tog upp han och sa att han kan ju sitta och mena att han inte alls hade dött! hehe fast han var helt stel... Då åkte vi till farmor och farfar och grävde ner han i skogen, jag gjorde ett kors åt han som jag målade så fint! Det var rött, blått, gult, ja alla färger hade korset och jag var så nöjd med det! haha Det korset har stått kvar där tills bara några år sen då det körde ner skogen och åkte på farfars skog och körde ner det så dte vart bara mos! men det har stått där länge och jag och cassi gick ofta dit för att prata med våra djur som låg där! Det byggdes på och vart en lite djurkyrkogård där! Herman låg där, farmor och farfars katt sotis, Lisa vår katt, Nutte och Bob, våra ökenråttor och sen även lisas kattungar låg där också! Cassis kanon Priken blev begraven i skogen vid mormor och morfar!
 
Herregud va mycket djur jag och cassi har vart! Vi ville ha allt! haha råttorna vette fan varför vi skulle ha! men dom var roliga, speciellt cassis råtta Nutte såm kröp i min arm och så började det droppa från tröjan då han pissade... mindre roligt var det! hehe Sen hade vi även nå sorts ödlor som var likt ormar, min hette Knut för han gjorde knutar på sig själv! Sen hittade vi en öda utanför vansbro någonstans och tog med han hem och han hette Öddiz! Ja pappa har fått stått ut med mycket djur! Även Anna också som inte alls var lika förtjust när vi kom in med ute mös som lissa hade fångat och höll den ovanför sängen när pappa och anna låg i sängen en morgon! haha
 
Kaninerna som vi böt Gizzmo mot hette Calle "min kanin" och Mulle "cassis kanin" haha Men det där med djur har man väl vuxit ifrån kan man väl säga! Vill absolut inte ha en råtta eller orm eller något äkligt kräldjur... hehe kanin och hund och katt är väl det som är okey! :) haha Vart ett långt inlägg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0