Emil fiser.luktar absolut inte gått!Lovar

Har precis kommit hem från pappa och Anna.. så mysigt och vi har babblat på som fan alla ;) Men just nu så tror jag att Emil är dårlig i magen för han fiser riktigt illa... hehe usch...

vi pratade om en  intressant punkt.... haha va kan det vara?
Dom tycker att jag kan få till en hel del roliga felstavningar! Men ärligt? jag ser inte när jag skriver fel? har aldrig kunnat rätta mina egna ord.. Men jag har alltid vägrat att kolla om jag har dyslexi (även om mina klärare har vart på mig och vill att jag ska göra det.. för att jag ska få mer hjälp av skolan..) men heregud! Jag har gått i skolan 12år 13 om man räknar med lekis? Jag har alltid kämpat med den jävla svenskan och engelskan... men totalt vägrat att kolla upp det! jag anser om man kollar upp det och får "stämpel" som dysleksi så kommer det antagligen bli lättare i skolan men man kan absolut inte få högra betyg i ex svenska? Jag fick VG i både svenska A och B.. tack vara rättningsprogram på datorn. om jag lämnar in ett handskrivet så är det så mkt fel... även om det var ex företagsekonomi som de skulle läsa igenom så rättade min lärare alltid det åt mig (även om hon inte vara svenska lärare) Emil har ju även alltid sagt hur ord stavas om jag undrar och jag frågar han 100gg om dagen om vissa ord.. haha varför ska skriva vara så korkat? tycker det borde stavas som ordet låter med nej nej så ska det ju inte vara! som elefant (helephant) tycker det häldre ska skriva så för att det låter mer som så! hehe mkt text det blev.. Vet att lärarna har frågat mamma och pappa om jag har det eller om jag vill kolla det men envis som jag är så ska jag absolut inte... hehe bra att vara envis ;)

Det är svårast att skriva, läsa går bättre men läser inte fort, ett stycke som emil vill att jag ska läsa, äser det och under den tiden har emil hunnit läst igenom det ett flertal gånger.... lika om man kollar på körkorts teorin jag satt 50min och gjorde det, syster gjorde det provet på 15min.. skilnad? japp... haha

haha dysleki eller inta. jag klarar mig bra ändå! Jag skrattar åt mina stavfel och vissa tycker det kan vaar roande att läsa alla mina fel ;) som när jag gick i skolan så fck mina kompisar ofta läsa igenom det och stava rätt (A) hehe Lykos mig som har bästa kompisarna <3

så mysigt var det att träffa pappa och Anna! Käka mat och tårta mumms! pappa fyllde ju år igår ;) <3 Massa grattis till älskade far min <3 hihi + att min älskade lillebror calle fylde ju hela 15år i onsdags ;) Massa grattis till plutten som snart är 1huve längre än mig! yippi jag är kortast i min familj nu ;) wöhöö.. i did it... ajaa jag är stolt över mina 161cm eftersom läkarna knappt trodde att jag skulle bli 150... haha jag är så bra ;)

Måste ju visa en bild på min kära lille bror som är 15år nu och längre än syster <3 haha


Nu lär jag sova! Upp och jobba imorgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0