Värdens BÄSTA hund! Gizzmo <3

det är en sån himmla go hund! Älskar henne! Hon är en 3e syster för mig (A) Hon är 12år nu, fyller 13 i januari! Gammal tant börjar det bli men hon är full av energi än och får sina tok spel och springer som en dåre och busar! Den här hunden älskar barn! Går man förbi en skola och ungarna är ute på rast så sätter hon sig och bara glor på de. Mormor kan inte gå någonstans med henne då innan rasten är slut och barnen har gått in! Hon är så barnkär! Känns som hon har funnits hela mitt liv!



Jag ocg syster gjorde värsta dealen när vi var ca 7 och 8år! Vi bytte våra 2 kaniner mot Gizzmo! Hon är en blandras med husky och mynsterländer! Hon har vart grym vältränad och full fart jämt! Vi klädde på henne kläderna, mamma (-nej men gud så där kan ni ju inte göra.. kläde av henne och tog ut henne från mitt rum och stängde dörren) Gizzmo sätter sig utanför min stängda dörr och gråter så mamma var tvungen att öppna dörren för Gizzmo ville vara med oss! Vi fick göra vad som hällst med  henne, hon var nöjd så länge hon fick vara med oss (= Bästa hunden och duktig på att skräma ihäl kaniner och jaga katter och fånga råttor! haha


Därför jag vart att tänka på Gizzmo är för att jag har kollat på ett program där en familj hade 2 hyskin och de för FÖRJÄVLIGA! blev helt tokig! Det är inte hundens  fel att den är som de är. det är ägarna! Kan man inte ha en hund så ska man ju absolut inta ha någon stor en! de var så in i helvete förjävliga! Hoppa upp och satt på köksbordet och satt vid spisen. de ägde hela huset och de kunde inte gå i koppel!

Jag tycker att hundar ska vara lydiga. en hund ska lyssna i det minsta detalj. En hund mår bra av de och de blir välldigt osäkra hundar om de inte har någon "ledare" i familjen! Gizzmo lever än men inte min mamma eller pappa som har henne längre! När mina föräldrar skiljde sig så kunde de inte ha kvar hunden (de hade inte tid. hon behöver mkt motion och hon kunde inte vara själv hemma) så hon flytta till mormor och morfar! Det var hämskt att lämna henne där :(

Vet en gång pappa kom och hämtade oss efter att vi vart hos mormor och morfar en helg och så kommer pappa, han har farmor och farfar med sig i bilen! Gizzmo ville inte stanna kvar hos mormor och morfar så hon trängde sig i i bilen vid farfar fötter. Pappa kände att han inte kunde tvinga ut henne så hon fick bli med (A) hihi

mamma och anders har en ny hund nu! Lilla Disela som är en pudel (= Så gosig vovve! Hon är så jävla lydig! Och hon blir så hängig när hennes ledare "anders" inte är hemma. men efter en dag så är hon i full rulle igen! haha hon är välldigt lydig på alla! Jag har gått på agility med henne (= As kul!

Vart så lång text nu! haha

Jag skulle vilja att Johanna kan ta kort på min lilla älskling Gizzmo! Första hunden i mitt liv och hon är verkligen en speciel hund! Nu är hon en bortskämd liten tant! haha hon får allt hon vill ha hos mormor! Men hon är ingen tiggande hund eller  så! Bara kräsen! haha Hon får en färdig kykling varje lördag! haha gumman min <3 vart mkt text nu! Gizzmo finns det så mkt att skriva om! Hon har hittat på så mkt bus :O

Kommentarer
Postat av: Nikoninan

Självklart ;) måste bara veta vilken tid och dag så vi kan planera så det passar :) efter jul någon gång kanske? =) <3

2010-12-16 @ 16:29:00
URL: http://nikoninan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0