Dag 1 Presentation.

Jag heter Emelinda och är född och uppväxt i Dalarna. Jag bor i en liten håla som kallas för Ludvika (ludervika^^ haha) jag är iaf 19 år och är mer eller mindre 3äpplen hög (161.50) den där halva centimetern är viktig superviktig! hehe Jag bor ihop med min kille (sambo) han heter Emil. vanligt namn men vi båda börjar på E!!! hehe Vi har bott ihop i över 1år och redan hunnit med 2lägenheter! Mina föräldrar skiljde sig när jag börja 5an, de träffade nya och jag fick 2 extra syskon hos mamma (Tom och Robert) och så fick jag även 2extra syskon hos pappa (Sigge och Calle).

Jag är en snäll människa och tänker mkt på de omkring mig. Jag vågar säga emot om det är nått som jag inte alls håller med. Inte den som kan sitta tyst vid matbordet. Oftast på välldans bra humör och skrattar mkt och bråkar! Jag är inte så romantisk av mig men hoppas ännu att min "sambo" någon gång ska bli det! hehe Hoppet finns ännu. Jag har underbara vänner och mina 4a föräldrar är guld värda! Jag kan inte säga att jag har en speciel bästa vänn för jag ser alla mina vänner som guld, de är bäst! Visst vissa har man mer kontakt med än andra men så äre. Mina 2 bästa barndomskompisar Milla och Emelie kommer alltid finnas där, vi träffas inte lika ofta som förut men det är aldrig stelt mellan oss och jag vet vart dom står, de står nära. Jag har många bästa vänner så kan inte ute 1 som den bästa.. haha

Jag har gått i skolan sen 1an, jag gick både dagis och på lekis. Tror därför att jag är så social av mig och är framåt oc vågar prata. Min syster har alltid vart den blyga av oss och jömt sig bakom läraren. Cassi var hemma tills jag börja på dagis för mamma var ju mammaledig och kände väl att hon kunde ha båda oss hemma. Men jag tror mkt att tack vara det att jag inte är så blyg som hon var förut är för att hon började på dagis ganska så sent (när hon var 2år) och jag började på dagis när jag knappt var 1år! Det är 1år, 1månad och 12dagar mellan oss. Hon är min andra halva och min bästa vän! därför betyder hon grymt mkt för mig och hon hal alltid funnits där. Jag har gått handel och administrations programmet i Ludvika och fått en riktigt bra utbildning som jag gillar!

Utsende
Jag är blond (föddes vithårig) men funderar starkt på att färga håret till en riktigt snygg brun. Jag har riktigt gröna ögon med ett inslag av gult lite brunt och lite blått (många tycker att det ser ut som om jag har katt ögon) har alltid fått beröm om mina snygga stora ögon men den häfftiga färgen. hihi

Kort fattat om mig då!
jag är glad, snäll och omtänksamm. Jag jobbar och har en bra ekonomi. Jag ä en shoppaholick hehe som ni inte visste det redan? jag är inte sur av mig, bara mot mina föräldrar kan jag vara långsura på och syster och Emelie och milla men det är nog mäst för att de är som mina syskon, vi kalla oss för syskon när vi var små och det har alltid vart vi 4a <3 jag gillar att träna, inte kondition men styrka. Kondition är en av mina svagheter. jag är vig av mig, hal alltid vart det. gått på mini cirkus (acrobatik) i många år.Jag älskar mode och jag älskar smink. Jag är ganska så kräsen av mig så det är ingen som har gett sig på att köpa kläder när jag fyller år! Jag använder mer eller mindre 10hårprodukter precis när jag klivit ur duschen.

Mina största dröm inom jobb är att bli plastikkirurg...

Nu har ni allt fått nått att läsa om.. haha Jag är en riktig galen människa ;) haha gillar livet i både vått och tort!


Kommentarer
Postat av: Olivia

Vad gör en plastikkirurg?

2010-11-23 @ 08:43:35
Postat av: Emmis

svar till Olivia..

En plastikirrurg är en sån som oppererar typ skönhetsfel? bröstförstoring/Minsknig eller nått annat (=

2010-11-23 @ 16:35:33
URL: http://flickanemmis.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du kommer också alltid att vara min extra syster, även om vi inte ses så ofta så vet jag precis vad jag har dig och Cassi! Ni kommer alltid att betyda mycket för mig<3

2010-11-24 @ 20:38:50
Postat av: sanna

vilka hårprodukter använder du efter att du duschat? och vilken tycker du fungerar bäst? :)

2010-11-24 @ 22:13:03
Postat av: Emmis

svar Sanna; Jag använder mkt som är från hårsalong, märket keune använder jag en hel del av för tillfället! Det jag har i håret är iaf, värmeskydd, silikondroppar, live in (om det behövs) root lift, saltvattensspräj och sen även anti friss (=

2010-12-01 @ 12:54:52
URL: http://flickanemmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0