Mitt högra ben är inte som andra ben!

Mitt högra ben är väldigt speciel! Har en "artärisk missbildning" det menas att alla mina blod ådrer i benet är som en ända knut! Bloddet kommer inte fram och det är bara massa skit^^ Jag är iaf 3e personer i sverige som är drabbad av det. Så jag är lite speciel ;) Men iaf det benet är ofta svullet men det är alltid större än mitt vänstra och så är jag ganska så blå på benet också och i knävecket så ser det ut som om jag skulle ha fått en spark! Jag ska ju nu snart någon gång bli inlagd i gen på uppsala sjukhus och genomgå en opperation och så ska de ha in en kamera. Det är mkt på grund av det och mitt hjärta som jag egentligen inte får äta p-piller. Jag har vart as stel på det benet och när jag var liten så lärde jag mig aldrig krypa, jag hade ett ben alltid rakt (mitt högra) och andra benet ihop och så drog jag fram mig på rumpan. Aldrig nått mamma eller pappa som tänkt på eftersom jag inte sa nått att det gjorde ont men de har konstanterat att jag var för van för att säga ifrån om det! Men ajaa jag mår ju bra och massa sånt men har ganska så stor rist att drabbas av hjärt svikt och många gånger därför att jag har haft godisförbud i 4a år, på grund av mitt blodtryck.. hehe

När jag fick veta om benet för ca 2-3år sen så sa min läkare att jag inte fick vara med på idrott eller så, att jag måste vara lugn med benet så jag la ju av med all träning och även träningen på skolan! Och har kommit på att det lär vara därför jag har blivit så stel XD jag slutade ju med allt hur länge som hällst tills läkarna sa att jag kan träna och så och att det inte är farligt att det gör ont men att det kan vara obehagligt "eftersom jag knappt kunde gå vissa ggr" Nu när jag har börjar strecha igen så har jag mäsrk att jag är as mkt vigare på min högra ben än vad jag är i mitt friska ben. Så just för tillfället så är mitt högra ben inte så ansträngt och uppsvullet! Så det är ju bra ;) haha Men det brukar vara svårare när det är varmt, som när jag var i Thailand så var det as svårt att gå och kom knappt upp ur sängen. Mamma fick hjälpa mig att böja ut benet XD haha Gammal kärring som jag är ;) Får hoppas det blir bättre efter opperationen en det kommer inte vara ett svårt ingrepp så kommer nog kanske inte äms behöva krykor ;) haha Fan jag som vill gå i sånt! Har aldrig gjort det^^ haha


Kommentarer
Postat av: Nikoninan

Låter väldigt drygt! men det var ju skönt att du får operera det snart iallafall och du är duktig att hålla på ditt godisförbud hihi , man ska vara rädd om sig! :) Jag har ju mina jäffla knän som mina senor eller leder åker snett och hakar upp sig hehe ^^, inte kul men som du säger man får försöka stretcha och så (:

2010-07-01 @ 15:10:06
URL: http://nikoninan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0