Dagens händelse! hehe Min tur med bilar?


Hände en lite rolig grej idag! Rolig och olig men det gick ju bra!

Hämtade Emil från skolan lite efter 14 och så åkte vi ut till mamma och anders för att kolla om mina örhängen hade kommit med nej det hade dom inte!!

Iaf.. på vägen dit så är det en liten väg, och sen med all snö så blir ju vägen ännu mindre! Vi fick möte! Jag hade väl en ganska hög hastighet för att vara på den lilla vägen. Men hon jag mötte hade välldigt hög fart och kom från en kurva så jag såg inte henne och hon såg inte mig. Men jag han stanna till ganska så bra och vi kom precis förbi varandra! var bara att hon åkte i nå spår rakt in i vallen och körde fat totalt! Hon jag och emil såg ju att hon stanade så vi klev ur bilen och så, hon fråga om jag skulle kunna försöka dra upp henne! Klart jag försökte. Men ingen av oss hade en drag lina. Hon hade spännband eller va det heter som vi testa med. vi drog av 2styckna? jag fråga om vi skulle hämta en spade så kunde vi försöka gräva upp henne. hon gick till en släkting till henne som bodde där alldeles bakom kurvan som tog med sig spade och en bra lina! Medan hon hämtade honom åkte jag och emil till huset och hämtade lite post. sen åkte vi tillbaka. han hade ju inte den starkaste bilen eller bra däck för han spann en hel del när de försökte dra loss den. Så han fråga om vi kunde ta min bil istället (volvo XC 70, tror jag det är?)  den är ju bastant och 4hjulsdriven. så jag försökte mig på att dra upp den och så. Men sen kom en till bil med 2 damer i som hjälpte till och börja putta på bilen. Så han "killen" fick köra min bil för kände att jag har ju inte dirkekt nå erfarenheter av hur mkr jag ska gasa och så! hehe så han körde min och så satt tjejen i sin bil och försökte backa och jag och emil och de 2 andra damerna stod och putta på den med allt vi hade och tillslut fick vi upp den! Tur att det inte var en så "jätte" stor bil! Så min klarande av att köra upp den

När jag säger min bil så menar jag ju inte min lilla röda utan mamma och anders volvo som jag lånar nu när de är i Thailand! haha

Bilen fick ju inga skader iaf så det var ju tur. Men med min lilla röda så kan man möta utan problem! men volvon är ju en aning mkt större! så var ju tur att det bara var en bil som körde ner och inte båda. man får se det posetivt (=

Turen var iaf med mig idag ;)


Kommentarer
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!

Vill du bli dagens blogg?

Passa på att gå in och anmäl dig!



De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)



eller kanske Följa varann på bloglovin?

Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!

(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

2011-02-15 @ 20:29:36
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: emma

haha vilken tur du har då för en gångs skull ;)

2011-02-15 @ 21:08:14
Postat av: Emmis

svar Emma; Jaa idag hade jag en aning tur ;)

2011-02-15 @ 22:13:31
URL: http://flickanemmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0