Spiral? bläää

Igår så stack det i hjärtat på mig när jag andades! Riktigt obehagligt och det gör bra ont då. så la mig i sängen i fosterställning! Emil kommer och frågar hur jag mår och att jag måste ringa mamma! Mitt svar? vad ska mamma göra åt det? hon vet kanske vad du ska göra? :O iaf så låg jag och kved men somnade och efter ett tag så var det borta. Det kan göra riktigt ont. hade så för något år sen då jag stod och grina i duschen och emil var helt förtvivlad och visste inte alls vad han skulle göra!

Iaf så pratade jag med mamma idag om det och hon ringde nyss och fråga hur jag mådde nu! Nu är det bra. Imorgon så ska jag ringa till gyn mottagningen och fråga om hormonfri spiral. Eftersom det problemmet jag har i benet som påverkar mitt hjärta så får jag inte äta p-piller! För när jag får massa proppar i benet (de kommer inte någonstanns eftersom de är fast i benet.) men om det kommer ut och det kommer för mkt blod så måste hjärtat pumpa hårdare och få kontroll över blodflödet. det är då det stiker i hjärtat på mig. min special läkare i uppsala sa redan för 2år sen att jag FÅR inte äta p-piller men har ju gjort det mer än 3år nu. Men det är farligt för min hällsa det vet jag. så mamma sa nu att jag lär sätta i en spiral nu för det kan bli riktigt farligt! Jag är ju så lik mamma och hon har hjärtfel, fast hon är född med det,. det är inte jag. min riktiga morfars dog i hjärtfel. så japp... mamma ska ringa läkaren i uppsala och höra vad jag ska göra? om jag får sätta i en spiral! jag får inte göra nått om jag inte rådfrågar min läkare! han var väldigt tydlig på det. Vad det än är så vill han att läkaren jag är hos ska ringa ner till han i uppsala! Och kanske höra med han om jag ska göra opperationen snart. jag har ju bara skjutit upp det för jag har fullt upp jämt! vet inte när jag ska ha tid för att göra en operation i benet :O drygt....

iaf, jag lär sluta med p-piller och ha i en spiral.. Men mamma måste bli med då! Det lova hon (A) hihi vill att hon ska vara med och lyssna för hon vet ju hur jag fungerar och vad jag har för fel! så mamma har lovat det (A) hihi

Varför ska man ha såna alvarliga jävla problem? visst det finns så mkt värre usch va värden är grym :( Jag har även tendens till hjärtsvik..

Någon som har spiral? och hur fungerar det? bra eller dåligt?

Kommentarer
Postat av: lisa

Jag har spiral o de fungerar toppen:-) får heller inte äta ppiller lr minipiller. Ända nackdelen var att de gjorde lite ont att sätta i den när man inte fött barn. Men man får bedövning. Och det är så värt att slippa krångla ;-)

2010-12-08 @ 15:18:14
Postat av: Emmis

svar Lisa: Men usch va obehagligt :( men det sägs att man får kraftigare blödningar! Stämmer det?

2010-12-08 @ 16:56:53
URL: http://flickanemmis.blogg.se/
Postat av: Linda

av hormonspiral får du ingen blödning alls eller väldigt lite!

2010-12-08 @ 19:20:12
Postat av: Emmis

svar Linda; Men det är hormonspiral jag inte får ha eftersom jag inte får ha i nå "extra" hormoner i min kropp. Lär ha den hormonfria "/

2010-12-08 @ 20:02:23
URL: http://flickanemmis.blogg.se/
Postat av: Jonane

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2011-02-17 @ 09:09:24
URL: http://jonane.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0